מימד של התוועדות באולם אחד ענק • גלריית ענק

המרצפות הירושלמיות הרטובות מהגשם החורפי שירד , התמלאו במבול של נשים וצעירות שבאו במיוחד לאירוע שנערך בבנייני האומה בירושלים , לכבוד חצי יובל להסתלקותה של הרבנית חיה מושקא ע”ה. את האולם מילאו קרוב ל3000 נשים מכל גווני הקשת  של התרבות היהודית , במילים פשוטות לא רק חב”ד . אפשר היה לראות בחוש את מגוון הגילאים הרחב של הקהל הנשי שגדש בהמוניו את שערי בנייני האומה וצעד אל אולם האיצטדיון הגדול, יישר לתוך ההתוועדות .

לייצר מימד של אינטימיות בתוך חלל גדול, תחושה של התוועדות חסידית אמיתית , בתוך אולם ענק , זה אתגר! להרגיש  את זו שיושבת ביציע, כמו שזו שיושבת בשורה הראשונה, זו רגישות!  רק כוחה של הרבנית חיה מושקא יכול לפעול זאת . ,אותו ערב שנערך לכבודה, איחד בתוכו את כל הקצוות האולם הגדול לשולחן אחד של התוועדות ענקית , מרגשת ושמחה.

חצי יובל עברו מאז פטירתה של הרבנית בשנת תשמ”ח. שנה לאחר מכן קיבלה גברת דניאלה גולן את ברכתו של הרבי מליובאוויטש לפתוח את ” אור חיה”, כיום המרכז העולמי לאישה היהודיה בירושלים.  לאורך כל הדרך הגב’ דניאלה גולן  מייסדת אור חיה, קיבלה את ברכתו של הרבי בכל שלב ושלב , החל מהשיעורים הקטנים שנוצרו אט אט, עד לימי העיון הראשוניים שעד היום חובים בתוכם את סוד ההצלחה הגדול של הארגון.

כ”ב שבט מהווה אבן דרך חשובה בהקמת “אור חיה”, וסמל חזק של התקשרות עם הרבנית.  ומדי שנה “אור חיה” מקדיש את כל מרצו בהפקת אירוע מכובד , הנותן לו קמעה הכרת תודה לכל המורשת שהרבנית הנחילה לנו בצניעותה הרבה ודרכה היחודית המיוחסת רק לה. ערב זה  מוכתר כאירוע השנתי של אור חיה , אליו מגיעים בדרך כלל כ-1000 נשים ויותר, אך השנה כמות המשתתפות הוכפלה ואף שולשה.  כמו כן גם  תקציב ההפקה שעמד השנה  על יותר מרבע מיליון שקל. כל זאת תודות לשליח הרבי, הרב יעקב הלפרין העומד במועצת עיריית ירושלים, אשר עמל קשה,  גם השנה להשיג תקציב והצליח לבסוף לגייס את הסכום הנדרש על מנת להרים אירוע בסדר גודל שכזה.

סרטונים מיוחדים הופקו וצולמו במיוחד בשביל הערב, הביאו לאירוע עצמו את המיטב המרצים בארה”ב כגון הרב יוסף יצחק ג’ייקבסון, כמו כן תועדו ראיונות עם נשים שביקרו אישית בבית הרבנית והופק גם ראיון מיוחד עם הגב’ לאה קאהן אשתו של “החוזר של הרבי”, אשר שפכה אור על אישיותה המסתורית של הרבנית.

עוד השתתפו באירוע :

ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת , אשר חלק עם המשתתפות סוד, שהוא נצר לשושלת של אדמו”ר הזקן וריגש באומרו ” שהוא גם מרגיש שהוא שליח של הרבי”. את ההתוועדות החיה פתחה גב’ פרדי ברוד אשר סיפרה סיפורים מרגשים ובהומור מיוחד על הרבנית , ואיחדה בכנפה החסידית את כל המשתתפות באולם.

כמו כן הוקרן סרט מיוחד על הרב יצחק קוגן , המתעד את פעילותו ברוסיה. הרב יצחק קוגן עוזר רבות למדרשה דוברי רוסית שקיימת כבר למעלה מ7 שנים באור חיה.

בתוכנית האומנותית הופיעו שתי הזמרות המצליחות בעולם החב”די , לאה דרור , ושלומית ג’רסי. אשר כל אחת מהן ביצעה שירים מקוריים לצד עיבודים מרגשים של ניגוני חב”ד . עוד השתתפו גב’ חנה צ’רצל אשר ליוותה את אחת הזמרות בכינור ובתוף . והייתה גם הופעת בכורה למקהלת “בנות סמינר חיה מושקא ” בהדרכת הניה טייכטל. אשר הנעימו את הערב בשירה וריקודים . את הרב הנחתה בחן וקסם מיוחד גב’ מירי ברושנסקי.

בשם אור חיה וגב’ דניאלה גולן , ננצל בימה זו להודות לראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת, לרב יעקב הלפרין , חבר מועצת עיריית ירושלים, הרב יצחק קוגן, גב’ חיה קוגן, הרב יוסף יצחק ג’ייקובסון, הגב’ לאה קאהן, למפיק האירוע – מיכאל כפלין, לצוות המסור של אור חיה אשר עמל לילות כימים בהכנות לאירוע. תודה מיוחדת לגב’ דבי מורי אשר הייתה אחראית ברגש מיוחד בהפקת האירוע בכל פרט ופרט , תודה מיוחדת  לגב’ מזל משה אשר תמיד כעזר וחלק בלתי נפרד מהפעילות של אור חיה , וכמובן תודה מיוחדת לגב’ רחל קאניג, מושקא שץ, שענו בלי סוף לטלפונים וכמובן עם הרבה חיוך וסובלנות.  ותודה מיוחדת לכל מי  ומי שמאחורי הקלעים.

כתבי תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם ולא תועבר לצד ג׳.