בטקס מרגש בי-ם: “אור חיה” חנך פנימייה לעולות מרוסיה

במעמד מרשים ומרגש נחנכו אמש (שני) ‘מעונות פינגר’, השוכנים במבנה מיוחד של ‘כולל חב”ד’ בלב ירושלים, ומיועד לבנות מתקרבות שעלו מרוסיה ללא בני משפחתם. האירוע התקיים בליל כ”ד טבת, יום ההילולא של כ”ק אדמו”ר הזקן נ”ע, מייסד ארגון החסד הוותיק ‘כולל חב”ד’.

הפנימייה החדשה נבנתה בשטח מלון ישן שנרכש במיוחד, במטרה לסייע לאותן נערות. מדובר במבנה היסטורי ששוחזר, במיוחד בשביל המיזם הייחודי.

במבנה, שייתן מענה לכחמישים בנות, הושקע ממון ועמל רב. בכל פינה ניכרת השקעה, חדרי שינה עם אגף נוחיות צמוד, חדר אוכל מרווח, פינות ישיבה, ועוד, והכול בהדר וביופי.

הנערות ישולבו באגף ייעודי לדוברות רוסית, במכון הלימודים החב”די ‘אור חיה’, בניהולה של הגב’ דניאלה גולן. במטרה להעניק לבנות את הכלים להעשיר את ידיעותיהן ביהדות ובחסידות.

לבנות ממתינה תכנית לימודים ייחודית ומקצועית מאת טובי המרצות ובמגוון נושאים. המחלקה הרוסית מנוהלת על ידי חיה רוזנשטיין.

במעמד נטלו חלק אישים נכבדים, ובראשם: הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו ורעייתו, רבה הראשי של רוסיה ושליח הרבי הרב בערל לאזאר ורעייתו, השליח ללניגרד הרב יצחק קוגן ורעייתו, ראש עיריית ירושלים החדש משה ליאון, הנציג החסידי הרב יעקב הלפרין ונציג התורם אברהם גרוזמן.

את המשלחת המכובדת, כמו גם את האורחים השונים, קיבלו חברי ארגון החסד הוותיק ‘כולל חב”ד’, ובראשם המנהל הכללי הרב שלום דוכמן והמנהל בארץ הקודש הרב מנדי בלוי.

במהלך האירוע, בהנחיית הרב יצחק מרטון, נשאו דברים חלק מהאורחים, שדיברו בהתרגשות רבה על היוזמה המבורכת והודו רבות להנהלת ה’כולל’ שלא חוסכת בשום מאמץ להרבות תורה וחסד.

“העובדה שבערב יום ההילולא של מייסד ה’כולל’, כ”ק האדמו”ר הזקן, אנו זוכים לחנוך מוסד מפואר שכזה לרווחתם של עולות מרוסיה, מוכיחה את ניצחיות פעולות החסד של בעל ההילולא”, אומר הרב דוכמן, “אין לשער את הפירות ופירי-פירות שיכולים בע”ה לגדול מהחממה החדשה הזו”.

“אני נרגשת לעמוד כאן היום”, אמרה הגב’ גולן באירוע, “לפני למעלה מ-20 שנה קיבלתי 8 בנות ראשונות למחלקה הרוסית, אצלנו באור חיה. האמת שלא ידעתי איך ולאיפה הסיפור הזה הולך. עד שהגיע הרב שלום דוכמן שהחליט להרים את הכפפה ולעשות איתנו יחד את השיתוף פעולה המדהים הזה. ובהזדמנות זו אני רוצה להודות לו”.

את האירוע הפיקה חברת צבעים הפקות.

צילומים: חיים טויטו

כתבי תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם ולא תועבר לצד ג׳.