כיצד נתמודד עם עומס רגשי? | טיפים ועצות לאמהות

“די! לא יכולה לשמוע אף אחד יותר, אני מתפוצצת!!”

“אני ממש חסרת סבלנות לכולם!”

“אני חושבת על כולם, ומי יחשוב עלי?”

לכולנו קורה רגעי של קושי ולחץ, שאנחנו מנסים לספק צרכים לכולם ומתישהו קורעים תחת העומס, ואז אנחנו מאבדים את סבלנות, שלוות הנפש, ומתמלאים ברגשות שליליים כמו רגשות אשמה, כעס ומתחים.

אז איך נתמודד ברגעים הללו, על מנת “להתנקות” מהעומס ולהמשיך בעבודתנו עם תחושה מחודשת ורעננה?

1. היי קשובה לעצמך!
אמא שנמצאת בהרגשה טובה לרוב תנהג כלפי ילדיה בצורה מיטבית, ואם אמא נמצאת בהרגשה לא טובה, קרוב לוודאי, שהיא תגיב לילדיה בצורה לא נכונה ולא מדוייקת.
ולעיתים קרובות, אנחנו עלולים בגלל העומס היומיומי לשכוח את עצמינו, ולא להרגיש מה שאנחנו חווים. ולכן עיצה חשובה, אהי מודעת לרגשות שלך.

2. “דאגת בלב איש ישיחנה”
רגשות שליליים נוצרים מאמונות ומחשבות שליליות. תוכלי לזהות את המחשבות שמנהלות את רגשתייך בעזרת שיתוף התחושות שלך לקרוב שלך חברה/בעל או איש מקצועי שיקשיב לך ללא שיפוטיות ויעזור לך להכיל את רגשתייך ולשנותם לרגשות טובים יותר על ידי הסתכלות שונה על מאורעות חייך.
במידה ואינך יכולה לשתף מישהו באותו רגע , נסי להסיח את הדעת, ולהתמקד בדברים טובים וההצלחות הקורים סביבך מתוך בחירה להרגיש אחרת. לחשוב על מה שכן הספקת, ואמרי לעצמך: “עשית את הכי טוב שלך באותו רגע!”

3. ריסטרט ללב שלך
קחי פסקי זמן קבועים ביום ובעת הצורך שבהם את מקדישה לעצמך זמן למנוחה. עשי נשימות עמוקות ובאטיות, למשך 5-10 דקות. זה כלי חזק ועוצמתי לרענון ולהתחדשות, וזה נותן כוח להמשיך את היום מתוך מיקוד ושמחה.

4. תמלול רגשות
המללי את רגשותייך בצורות שונות והביעי מה שאת חשה בדרך הנוחה לך. יש כאלה שיביעו על ידי שירה, כתיבה, דיבור, שמיעת מוזיקה, תמלול רגשות מאוד עוזר להכיל את רגשותינו, ומאוד משפר את ההרגשה.

אמא יקרה, בחרי לפחות אחד מהעצות לשיפור ההרגשה פעם אחת ביום בעת הצורך.
דאגי ראשית לעצמך! כשתמלאי את ‘הכד שלך’ תוכלי לשתף איתו לאחרים, ככל ש’הכד שלך’ יהיה מלא, תוכלי למלא ולספק מהתכולה שלו לאחרים הרבה יותר.
הרגשי טוב עם זה!


הכותבת: חיה גילר
מרצה ומנחת הורים מומחית להקניית הרגלים והעצמה,
מייסדת שיטת “שביל הזהב לחינוך”
לשיחת ייעוץ וסדנאות, צרו קשר ל054-9404776

כתבי תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם ולא תועבר לצד ג׳.