משפחה שמחה גם בחופש הגדול | היועצת חיה גילר

מכירות את המשפטים: “אני לא אעשה את הטעויות של אמא שלי”, “אצלי זה בחיים לא יקרה”, “לא אעביר את החסכים שלי לילדים שלי”?
הרבה אימהות אשר חוו בעבר רגעים של כאב, העלבות, חוסר תשומת לב מהוריהם, מבטיחות לעצמן שאת הקשיים שהן חוו על בשרם לא יעבירו לילדים שלהם, ויפיקו לקח מהם.
ההפתעה הגדולה
אך לא פעם אנחנו מוצאים את עצמינו, אחרי כל ההבטחות והרצונות הטובים להיות הורים מוצלחים יותר, חוזרים על אותן התנהגויות של ההורים שלנו. אם כל כך רצינו לקבל חום, אהבה, הבנה, יחס חיובי, הערכה, פתאום אנחנו מגלים שאנחנו באופן לא מודע, הרבה מבקרים, כועסים, מאשימים ומחכים לשעת ההשכבה של הילדים כדי להנות מהשקט.
באחת השיחות ייעוץ שלי, פגשתי אמא בשנות החמישים, שבתור אימה צעירה הבטיחה לעצמה שאת הטעיות של אמא שלה היא לא תעשה: היא לא תצעק ותגער בהם, היא תהייה קשובה ואמפטית, תקדיש הרבה זמן ליחס אוהב וכדומה. עם השנים, ילדיה גדלו והיא נשאבה לתוך חיי העבודה האינטנסיביים והעמוסים, ואחרי עשרות שנים היא נדהמה לגלות, שהיא מתנהגת בדיוק אותו דבר כמו אמא שלה ע”ה.

כעת אנחנו בעיצומו של החופש הגדול, זה הזמן לעצור רגע ולחשוב: מה אני עושה בזמן הפנוי שלי? איך אני ממלא אותו? איך הייתי רוצה שהוא יראה? האם הזמן שלי בבית מלא בקטטות ומריבות, עצבים, מתחים וביקורת או בצפייה למלא אותו בחוויות מהנות, רגעים עמוקים ואיכותיים, שיחות נפש ואווירה טובה?
ידיעת המחלה חצי תרופה
אז איך בכל זאת נוכל להיות הורים טובים יותר עם למידה מניסיון העבר מבלי לחזור על דפוסי התנהגות קודמים?
אם הנך מזדהה עם מרבית הדברים שנכתבו לעיל, יש לי בשורה טובה בשבילך, יש בידך את חצי מהפתרון והוא: מודעות.
אם את מודעת לכך שהנך מבלה הרבה מזמנך עם ילדייך בדברים שאינם רוצה ולא מצפה אליהם, אז את כבר במקום של הבנה ורצון לעשות שינוי. ותשמחי על כך, שניתנה לך ההזדמנות להבין ולתקן את מעשייך.
והחלק השני להורות מוצלחת היא : שינוי הרגלים.
ההתנהגות שלנו בנויה מהרגלים שרכשנו במשך כל חיינו.
מטבע הדברים, לשנות בין רגע הרגלים, ודפוסי התנהגות שלנו, דורש מאמץ רב, תמיכה והכוונה ויחד עם זאת עקביות. למה הדבר דומה? לאדם שאחרי תקופה ארוכה חוזר למכון כושר להתאמן, בתחילה יצטרך להתאמץ וירגיש קושי להפעיל את שריריו, אך בהדרגתיות , אם יתמיד באימון, האימון יהפוך להיות יותר קל ואף חוויתי, וגופו יתחזק.

הרגל נעשה טבע
לסיום, אתן לכם כמה נקודות ליישום, על מנת שהחופש שלנו יראה יותר חוויתי ונעים עם הילדים.
1. רשמי לעצמך בדף, רצוי בשיתוף עם הילדים, אלו חוויות היית רוצה לחוות בחופש עם ילדייך: יציאה לברכה\לים, יצירות משותפות, בישול ואפיה וכדומה.
2. בנו סדר יום קבוע: (שעת גג לקימת בוקר, ארוחות, ניקיון וסדר, מנוחה..) כמובן שבצו בו את החוויות לתוכן. השתדלי שיהיה לך באופן קבוע זמנים איכותיים עם הילדים, שבו תהיי 100% בקשיבות עם הילדים שלך.
3. השתדלו לשמור על אווירה נעימה ועל אנרגיות חיובית, הדליקו מוזיקה, שירו שירים וכדומה.

התמדי בפעולות מהנות מתוך מודעות, שיגרמו לך להיות מרוצה וגאה מעצמך, וכך ילדייך ילמדו ממך דוגמא חיובית להרגלים בריאים.

הכותבת: חיה גילר
מרצה ומנחת הורים מומחית להקניית הרגלים והעצמה,
מייסדת שיטת “שביל הזהב לחינוך”
לשיחת ייעוץ וסדנאות, צרו קשר ל054-9404776

כתבי תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם ולא תועבר לצד ג׳.