אדר אומר לנו: תהיו שמחים עם ועל אף כל תוצאה | רויטל מרקוספלד

נכנסו השבוע לחודש הכי שמח בשנה, רק שהשנה פעמיים כי טוב.

על אדר נאמר: משנכנס אדר, מרבין בשמחה.

לכאורה נשמע כאילו באדר אנו אמורים לשמוח במיוחד, וכל השנה, עולם כמנהגו נוהג. שימו לב כי לא נאמר מי שנכנס אדר, תהיו בשמחה, אלא תרבו. המשמעות היא כי כל השנה צריכים לשמוח, ובחודש ה-6 של השנה, תוסיפו ביתר שאת.

לאורך השנה אנו חווים כמה חוויות לא מרנינות, ואיך שהוא סופגים, מעבירים הלאה, כי צריכים “לזרום” בחיים היומיומיים. אדר, לעומת זאת, אומר היו שמחים לא רק כשנוח לנו ומתאים, אלא גם אם קיבלתם ציון מה זה מבאס, תרבו בשמחה, כלומר, לא רק שתעבירו את זה הלאה, אלא אף תגדילו את השמחה במעונכם למרות התוצאה העגומה.

כן, נשמע דיי מוזר להיות שמחים שיש לנו איזה משברון, תוצאה שלא לרוחנו, ציון נמוך במבחן. מדוע? כי דווקא מהרגעים האלה אנו נצרכים לחשב מסלול מחדש. איך אומר המשפט הידוע? מטעויות לומדים. לא סתם המשפט הזה חוזר על עצמו שוב ושוב.

אם תשאלו אנשי עסקים מצליחים מה הם עברו בדרך להצלחה האם הם חוו כשלונות, רגעים של משבר, וכיצד הם השפיעו על חייהם, הם יאמרו שבדרך היו יותר משתי משוכות לעבור. דווקא מצבים שכאלה חישלו אותם, לימדו אותם לחשוב אחרת, להיות יצירתיים, והם רק טיפסו יותר ויותר במעלה ההר עד לפסגה.

אז מה אפשר לקחת מחודש אדר לכל השנה? זכרו שבחיים של כל אחד ואחת יש יום אסל ויום באסל, אבל כל יום זהו עוד יום שניתן לנו במתנה מהשוכן במרומים, גם יום קשה שהרי אין הקב”ה בא בטרונייה לבוראיו, ולכן תהיו שמחים גם ברגעים לא פשוטים.

וכמו שאומר הסלנג הצבאי: קחו את הבאסה בסבבה.

מאחלת לכן שתהנו מ-60 ימים של שמחה.

רויטל מרקוספלד, מאמנת ויועצת לכלכלת משפחה, וניהול הון אישי.
לאימון כלכלי: rev7709@etrog.net.il
054-4562647

כתבי תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם ולא תועבר לצד ג׳.