איך יוצאים מהרגילות? | מירי שניאורסון בנגיעה נשית לפרשת ויצא

את השיעור ביום שישי שעבר פתחנו באמרה של המקובל ר’ חיים פלאג’י:
מי שלוקח על עצמו מראש חודש כסלו ועד אחרי חנוכה רק להודות בלי לקטר ולומר כמה פעמים ביום מזמור לתודה יהיה זכאי בהבטחה לנס שהוא מבקש.

״אין מצב שאצליח בזה״ מכריזה רינה. ״במיוחד בעסקי העיצוב והאופנה הלקוחות תמיד מתלוננות. הן מקטרות על הגוף שלהן, על הבגדים, על הבעל והילדים… ומעל הכול לי עצמי קשה לא להתלונן״.

רינה כבר שנים בעולם העסקים, עוד מהחיתולים – כלומר מעסקי החיתולים של הוריה בקיבוץ מצובה שבצפון. על חיתולי מצובה גידלתי את ילדיי, אך רק כאשר פגשתי את רינה התוועדתי לסיפורה של ילדת הקיבוץ ולמאבק ארוך שנים בזיכרונות חוויית הנטישה של ילדה קטנה היושבת בלול שעות ומשוועת שירימו אותה על הידיים.

בהמשך התחלפה החוויה בנטישות אחרות – כשעזבה את הקיבוץ לטובת העיר הגדולה וכשהשותפה השאירה אותה לנהל לבד את העסק שלה. אומנם היא עזבה את עולם החיתולים והפכה למעצבת אופנה מצליחה, אך חוויות החיים הטביעו בה את חותמן.
רינה מגיעה בקביעות לשיעור של נפלאו״ת בשישי בבוקר. ריח התבשילים שבאוויר והחברות המפרגנות שיושבות סביב השולחן מצליחים להרגיע את חוויות ילדותה. רק משני דברים היא לא מצליחה להיפטר: תלונות וקיטורים.

כעבור שבוע רינה משתפת: “נסעתי עם בתי לקנות בדים לקולקציה החדשה ובדרך סיפרתי לה על השיעור – שטוב לומר תודה על הכול ולא להתלונן. נכנסנו לחנות מלאה בסחורה וריקה מאנשים, אף אחד לא ניגש אלינו. בחוץ עמדו שלושה עובדים ועישנו. יצאתי לקרוא להם ואמרתי לבתי: ‘איזה מין דבר זה, לא מסתכלים סביבם’, והיא הזכירה לי שרק לפני רגע דיברתי על לא להתלונן. ‘את צודקת’, אמרתי לה ונתתי לעובד המבוגר 50 ₪ טיפ”.

פרשת ויצא עוסקת בעבודתו של יעקב בחיר האבות – לחבר ולאחד את החלק הרוחני עם הגשמי כאשר יעקב יוצא לדרכו לממש את ייעודו ולהקים משפחה הוא מלמד אותנו איך יוצאים מהרגילות:
וישא יעקב רגליו – מלשון רגילות. יעקב נשא והגביה את הרגילות שלו מענייני העולם – לעניינים רוחניים. אם נגביה ונתרומם מעל לרגילות שלנו, נזכה לנחלת יעקב,
העולם מוכן לגאולה, הדבר היחיד שחסר הוא – לפקוח את העיניים ולראות. עלינו ללמוד את תורת החסידות, ובפרט בענייני משיח וגאולה. יש לפעול כדי שהחמימות והחיות הנובעות מהיהדות והחסידות שלנו לא יישארו בתאוריה, אלא יהיו מורגשות בכל עניינינו הגשמיים, עד שלא יהיה הבדל בין הגשמיות והרוחניות.

״ויצא יעקב מבאר שבע״ כל אחת מישראל היא יעקב, ולכל אחת יש שבע מידות שבעזרתן היא תוכל לצאת מאזור הנוחות, להפסיק להתלונן ולהגיע אל היעד המיוחל – אל הגאולה!


הכותבת: מירי שניאורסון – מנטורית ברוח יהודית, מייסדת נפלאו”ת.
מרצה מנחה ושליחה בתקשורת לכניסה לאתר לרכישת הספרים “פרשה באהבה” לחצו כאן mail: mirisch1@gmail.com טלפון 054-9292901

כתבי תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם ולא תועבר לצד ג׳.