ליבי בהנובר ואנוכי בירושלים… | קרני האור של משפחת וולף מאירים עד ירושלים

גם כשהשמש שוקעת בהנובר הרחוקה שבגרמניה, השליחות של משפחת וולף לעולם לא תסתיים, היא ממשיכה להצמיח ניצנים של פריחה ולשלוח קרני אור עד לאור חיה בירושלים. 

כולנו יודעים: לא תמיד אבא נותן מה שהילדים מבקשים. אבל תמיד אפשר וצריך לבקש, לרצות ולהתפלל, גם כשהתקווה נראית קלושה. את זה הרגשנו כולנו במוצאי השבת האחרונה.

כל אותה שבת התפללו עם ישראל וקהילות חב”ד יחד עם בנות אור חיה, כשתקווה עמוקה מפעמת בכולם. שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא…

אבל במוצאי שבת, כשהתקבלה הבשורה המרה על פטירתו בטרם עת של בני וולף, שליח חב”ד בהנובר, היה קשה להפנים שאבא חשב אחרת ממה שהילדים שלו ביקשו והתחננו .

הקשר של אור חיה עם זוג השלוחים היקרים, בני שטערני וולף התחיל, בזכות רבקה פלובסקי, תלמידה מקסימה שהיא חלק מקבוצת הבנות דוברות הרוסית.

“אנחנו ב’אור חיה’ יכולים להעיד על מסירות השלוחים לפי היחס והקשר של הבת איתם.” מציינת הרבנית דניאלה גולן, יו”ר אור חיה בירושלים. ומספרת על לב פתוח ואכפתיות פורצת גבולות. “יש שליחים מקסימים שהאהבה והמסירות שלהם ניכרת דרך הקשר עם הבת שהם שולחים אלינו. כאלו היו בני משפחת וולף היקרים.”

“רבקה פלובסקי היא בת למשפחה מחבר העמים שעברה לרוסיה. כיום רוב יהודי גרמניה הם מחבר העמים. משפחת פלובסקי הינה משפחה יהודית שהודות לפעילות בית חב”ד במקום, והעשייה הענפה של משפחת וולף, התקרבה ליהדות לפני כעשור. וכך, במשך שנים, צעד אחר צעד, נחשפו לעבודת הקודש של בני ושטערני וולף, למדו על חגי ישראל והתפילות, והתקרבו ליהדות.

השלוחים היקרים ידעו שרק בירושלים יכולה רבקה, הבת, לזכות לחינוך יהודי חסידי, ולכן המליצו לה להגיע ל’אור חיה’, לעלות ולהתעלות. ואכן, רבקה עשתה את הצעד וכיום היא עושה חיל ב”ה. היא התפתחה יפה, למדה יהדות ותולדות ארץ ישראל, ובעיקר חוותה את האווירה היהודית ,החסידית, החמה והאוהבת השוררת בפנימייה החדשה של אור חיה, המיועדת לבנות חבר העמים.

בזה לא תם הקשר. בני ושטערני התעניינו בכל פרט בחייה של רבקה ב’אור חיה’ וכששטערני באה לישראל בפברואר, היא כמובן באה לבקר את רבקה באור חיה.

“המסירות של השלוחים ניכרת בכך שהם לא שולחים את הבת ל’אור חיה’ ומותירים אותה להתמודד לבדה, אלא ממשיכים להיות בקשר עם הבת.” מחייכת הרבנית גולן. “זה מצביע יותר מכל על ההתייחסות של השליח למקורביו ולבני הקהילה שלו, כאל בני משפחה ממש.

וכעת, נדם עמוד התווך של בית חב”ד. “הקשר האמיץ והכרותינו עם זוג שלוחים מקסים זה, מעצים עוד יותר את הכאב העצום שמפלח את ליבות כולנו.

“אין מילים שיצליחו לנחם את שטערני, הרעייה היקרה, את הילדים וההורים של משפחת וולף היקרים. אנו רק יכולים להעתיר בתפילה להתגלות המשיח מיד… “

כתבי תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם ולא תועבר לצד ג׳.