האסטרטגיה של אברהם אבינו – אז והיום | מירי שניאורסון לפרשת וירא

מירי שניאורסון 

״קשה לי להתחיל את השנה העסקית שלי, אני לא יודעת מאיפה מתחילים״, היא אומרת לי ומספרת איך הרגישה כמו ג’וק שמרססים אותו והוא מפרפר מבוהל ומפוחד. “ועכשיו אני בשלב שזהו, הוא התפגר, כי כמה עוד אפשר לפרפר?” ולמרות זאת, היא שמחה לראות שאפשר לעשות תוכנית לשנה הבאה.

בעל התניא מסביר שהמטרה היא העשייה ולא כל השאר. לגן עדן ניכנס בזכות העשייה, זה מה שמודדים לנו בבית דין של מעלה. התשובה לשאלות כמו איפה נשב בגן עדן ולאיזו דרגה נגיע, תלויה באיכות העשייה שלנו. לפעמים הסיטואציה מכריחה אותנו לעשות מה שצריך לעשות, לראות שיש לנו מתנות בחיים. היעדים והמטרות עושים סדר בחיים, ועלינו לבקש מה׳ להראות לנו את הדרך על בסיס הרצונות והחלומות שלנו.

הפרשה פותחת במילים ״וירא אליו ה׳״. מילים אלו מזכירות את ההתגלות האלוקית העצומה שתתרחש בבוא הגאולה. לא בכדי זכה אברהם להתגלות. אברהם אבינו זיכך את גופו הגשמי בקיום מצוות ברית מילה בגיל 99, והוריש לנו את התכונה הזאת.

כשהראש עסוק בלימוד תורה, הלב באהבת ישראל, הידיים בנתינת צדקה, הרגליים בריצה לדבר מצווה והעיניים והאוזניים רואות ושומעות רק חיובי וטהור – גם אנו ראויים לגילוי הפורץ את מחסום הגוף.

שלושה ימים יושב אברהם אבינו ומחכה ואין אורחים. שלושה ימים אחרי ניתוח, הוא אמור לקחת משכך כאבים וללכת קצת לנוח, והוא ממתין יושב פתח האוהל כחום היום. מה כל כך חשוב? להעניק לאנשים אוכל? למה לשבת ולהתייבש בחום ולחפש אנשים להאכיל אותם. ואברהם בשיחה עם ה׳: ״וירא אליו ה׳״, כיצד בזמן כה חשוב הוא מפנה את תשומת ליבו לאנשים?

אלא שאברהם אבינו הוא אסטרטג. איש עם תוכניות סדורות להפיץ אלוקות בעולם. ממש כמו משרד פרסום של איש אחד. אברהם העברי חווה בדידות. כל העולם מצד אחד והוא בדעותיו מן העבר השני. הוא בונה מערכת הפצה ושמה אש״ל (אכילה שתיה ולינה) – יש בה אוכל גשמי ואוכל רוחני. בעזרת המזון הגשמי הוא סוחף אליו לרעיונותיו החדשים אנשים שהולכים אחריו.

וכאשר הקב״ה רואה שהוא יוצא מכליו לעבוד בשבילו, הוא שולח לו שלושה אנשים (מלאכים) שמבשרים לו בשורות טובות.

השבוע הזה תפס אותנו “כחום היום” – באותה סיטואציה קשה. אין ממשלה, אין עבודה, אין שקט מהפגזות, ילדים בבית, טילים אינספור, ומהעבר השני הקב״ה מראה לנו ניסים ונגלה לנו במופעים אלוקיים מצמררים. הקב”ה מבשר – עכשיו זה ערב הגאולה, מכאן הולך להיות רק טוב יותר.

איך מתמודדים עם זה?

אברהם אבינו הוריש לנו גנים מצוינים של יצירתיות ומסוגלות להיות מוכנים לכל תרחיש. אך כדי שנוכל להוציא מעצמנו כוחות בלתי צפויים, עלינו להאמין שאנחנו כאלה…
כשתצאי רגע מעצמך, תגלי את עצמך מחדש. זה מפחיד ומעורר חששות, אך כשתקלטי את המציאות תגלי בתוכך כוח והבנה של יכולת.
עכשיו זה הזמן שלך לערוך תוכנית אסטרטגית לזמן חורף. עכשיו זה הזמן לשקלל את החודשיים האחרונים לשנה הקלנדרית ולתכנן את שנת 2020.
זכרי שיש לך גנטיקה משובחת של אסטרטגית מבטן ומלידה. כווני תמיד למטרה הגדולה – משיח וגאולה.

כתבי תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם ולא תועבר לצד ג׳.