היום זה היום לתת מתנה לרבנית | דניאלה גולן

אפתח בסיפור שמלווה אותי ואת כל הפעילות הברוכה של ‘אור חיה’ מאז יום הקמתו. המושג בד מבגד הרבנית חיה מושקא אחרי פטירתה לא היה מקובל. היה זה אוצר נדיר, אף אחד לא חשב שזה קיים אף אחד לא חשב על זה . כשישבתי עם אישה מאד חשובה שמאד מעריכה את פעילות המוסד תוך כדי שיחה נודע לי שיש לה בגדים מהרבנית ע”ה .אמרתי ” אפשר למכור את זה כחלק ממטפחת והכסף יהיה תרומה לפעילות המוסד .”

לאחר מלחמות ומאבקים, הצלחתי לשכנע את א’ (הקרובות לבית המלוכה שהסתירה את זה), לקבל את חתיכת הבד. אני יכולה לומר שאחזה בי התרגשות עצומה שקיבלתי את חתיכת ‘הבד’. זאת הייתה מתנה, שהרגשתי שבאותו רגע הרבי שולח חיוך ואהבה למוסד שהוקם לעילוי נשמת אשתו – הרבנית ע”ה – אור חיה. אותה אשה שנתנה את אותה חתיכה לא חשבה לתת את זה לאף מוסד, אבל מתוך אהבה וידיעה ש’אור חיה’ מכבד את זכרון הרבנית היא נתנה את זה באהבה גדולה.

זה לא מדוייק החתיכה שימשה לעשות הרבה מטפחות ואחת המטפחות תוגרל בערב זו מטפחת עם סגולות מיוחדות
כמה שנים לאחר מכן, (בכאב לב..) מכרתי את חתיכת הבד היקרה הזאת, לאחת מנשות אנ”ש שהיתה זקוקה לברכה לפרי בטן. עשרות שנים של המתנה הגיעו לסיומם ברגע שנמכרה חתיכה מהמטפחת בסכום גבוה מאוד, לביסוס והחזקת המוסד הקדוש של הרבי ‘אור חיה’. סוף הסיפור ידוע לכולם – לאחר המתנה של שנים נפקדה אותה אשה צדקנית בבן זכר ברוך ה’.

מי שמכיר אותי, יודע כי לא בכל יום אני נוהגת לכתוב מאמר או טור דעה בנושאים שהם צו השעה. אבל לעת הזאת הגעתי, לחזק ולרומם את גודל ההתקשרות לנשיא הדור, ולרצונו הקדוש – שנשות ובנות ישראל יתנו מתנה מיוחדת לרבי ולרבנית לכבוד יום הסתלקותה בכ”ב שבט הקרוב.

בשנת תשמ”ט – השנה שבה נפטרה הרבנית חיה מושקא ע”ה, ביקשתי ברכה מהרבי להקים שיעורי תורה לעילוי נשמת הרבנית ע”ה. התשובה של הרבי נשיא דורנו הייתה כמו תשובה שנותנים למוסד חינוכי גדול. רצונו של הרבי היה שנקים מוסד מפואר וקדוש בלב ירושלים לעילוי נשמתה של הרבנית באופן של ‘לכתחילה אריבער’, מבלי להסתכל על ההגבלות שמסביב. ב”ה אנחנו רואים את ברכת הרבי מלווה אותנו בכל שלב עד עצם היום הזה.

זכתה העיר שחוברה לה יחדיו שבראש עסקנותה של אנ”ש חסידי חב”ד בעיר הקודש, עומד הרב יעקב הלפרין המשמש כנציג חב”ד בעיריה, (וחבר הנהלת העיר) שבנפשו הדבר, שאלפים מנשי ובנות ישראל, יגיעו כמדי שנה למרכז הקונגרסים בניני האומה לכבודה של הרבנית – לכבודו של הרבי.
תדע כל אמא ובת חב”דית: כמו שאנחנו כחסידים שכותבים לרבי פ”נ ובוודאי רוצים ובטוחים שהרבי יברך אותנו בכל המצטרך לנו ומשפחתנו. כך גם, 29 שנה אחרי כ”ב שבט הרבי נשיא הדור והרבנית יחד נמצאים בבניני האומה ומחכים כל שנה מחדש, לאלפי נשי ובנות ישראל שבאות להתאסף בערב מיוחד של תורה וחסידות. ביום שני הקרוב יש לנו את האפשרות לתת בקלות מתנה לרבי ולהתייצב יחד בבנייני האומה לכבודה של הרבנית.

לסיום, בכ”ב בשבט תשנ”ב על יד המעלית הרבי אמר לי: “נת’ ות”ח ותמשיך בבשו”ט ובהוספה ואמחז”ל שבזכות נשים צדקניות תבוא הגאולה כימי צאתך מארץ מצרים” לא אשקוט עד שהוא יתגלה!

הכותבת היא יו”ר ‘אור חיה’ המרכז העולמי לאשה היהודיה

כתבי תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם ולא תועבר לצד ג׳.