העבודה המיוחדת שלך | מירי שניאורסון

בשנת 1950 השאיר הרבי הריי”צ (האדמו”ר השישי של חב”ד) לחסידיו צוואה: “לכו לפעול עבור יהודי מרוקו”. וכך יצאו חסידי חב”ד וחברו לרבנים החשובים שפעלו במרוקו, כדי להחיות ולגלות שוב את ההיסטוריה המפוארת ואת החיים היהודיים שם.
גם אנו, משלחת של נפלאו”ת, נטוס ביום ראשון לקזבלנקה אל ארץ קסומה ולא נודעת. ארץ שיש בה את הרובד הגלוי של שווקים ססגוניים, נופים עוצרי נשימה ויהדות עתיקה ומפוארת, אך יש בה גם את הרובד הנסתר של ארץ מוסלמית קשת יום שתושביה, גם היהודים, לא ראו צורת אות.

ואין זמן מתאים יותר לכך מחודש כסלו ומהחגים שבו – י”ט כסלו וחג החנוכה. חודש כסלו מבטא את חיבור ההעלם (העצם) והגילוי (ההארה) כבר בשמו, המורכב משני חלקים: כס, מלשון כיסוי, ו’לו’, המבטא את הגילוי (הערך המספרי של ‘לו’ זהה למילה ‘אלה’, שמשמעותה גילוי).

המילה ‘אלה’ מכוונת תמיד למשהו מסוים, שאפשר לראות בעין. היא באה לבטא חיבור כזה שבו ההעלם בא לידי גילוי. איחוד שבו אין משפיע ומקבל, אלא שניהם בדרגה אחת.

גם בחג החנוכה בא ההעלם לידי גילוי. חנוכה חל במחצית החודש, כשיש חושך והעלם. דווקא אז אנו מוסיפים עוד ועוד באור: “מוסיף והולך” – מתחילים מנר אחד ובכל יום מוסיפים נר.

בי”ט כסלו מודגש הדבר עוד יותר. מכיוון שזהו ראש השנה ומתן תורה של תורת החסידות, שהיא התחלת גילוי “תורתו של משיח”, הרי היא מתחילה גם את השלב של ה”נישואין”, שבו מתאחדים ישראל והקב”ה )המקבל והמשפיע), והופכים לדבר אחד.

י”ט כסלו חל במחצית החודש, כשהלבנה מתקרבת אל השמש ואל העצם שמעל שניהם – על מנת להתאחד ולהגיע ל”והיה אור הלבנה כאור החמה”.

ראינו, אם כן, שגם חודש כסלו כולו, וגם חגיו – חנוכה וי”ט כסלו החלים במחצית השנייה של החודש, מבטאים בדרגה גבוהה יותר את גילוי העצם באופן שהוא עצמו הופך לגלוי.

שימי לב, כל זה רמוז כבר בפרשה שנקרא השבת!

פרשתנו פותחת בשליחת המלאכים על ידי יעקב לעשיו. החסידות מלמדת אותנו כי לפעולה זו הייתה משמעות נוספת: מחשבתו של יעקב להביא את הגאולה. יעקב כבר תיקן את כל התלוי בו, והוא שולח מלאכים לעשיו, מתוך הנחה שגם הוא תיקן את התלוי בו, על מנת להתאחד וללכת יחדיו לגאולה.

שורשו של עשיו גבוה משורשו של יעקב, אולם הוא בגדר ‘העלם’. על ידי האיחוד בין עשיו ליעקב מגיע התיקון של עשיו, ה’העלם’ מתגלה, וזו השלמות של ימות המשיח. אולם בפועל עשיו לא היה עדיין מוכן, ורק בביאת משיח יתקיים איחוד זה.

כל עוד משיח מתעכב מסיבה בלתי ידועה ומובנת כלל – זה הזמן לעשות עבודה מיוחדת ומשותפת כדי להביא את התגלותו בפועל בעולם. חשבי איך גם את יכולה לקרב אותו…

הכותבת היא בעלת “הבחירה שלי” – אימון וייעוץ לנערות ונשים, מרצה, מנחה ושדרנית רדיו | http://www.miri-mychoice.co.il/

כתבי תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם ולא תועבר לצד ג׳.