ללכת לכתחילה מלמעלה | לקריאה

הוא היה יכול להיות היום מאחד מנהיגי הניו אייג’, ממלכי החשיבה החיובית, ממייסדי הקאוצ’ינג הן האישי והן הבינאישי…

הוא כזה רק שצריך לפרסם אותו. הוא מצד עצמו נחבא אל הכלים, בחר להיוולד בתקופה שהמדיה הכי פשוטה שהייתה אז היא דף ועט, או אף בקבוק קטן שהושלך אל האוקיינוס, ומישהו מהצד השני של החוף דלה אותו והוציא מתוכו מכתב הגלום בו סוד או מידע חשוב שניתן לו במציאה.

אבל כיום בעידן שלנו אלפי אנשים מנסים לחיות לפי המוטו שהוא חי.

הרבה סדנאות, מפגשים וערוצי תוכן מדברים על הגשמה עצמית, בטחון מוחלט בביצוע השאיפות שלך, חשיבה חיובית שגולשת אל תוך החיים שלנו, המעבירה אותנו מימדים ערכיים אף פיזיים שמעולם לא חשבנו עליהם, עד שהתחלנו לחשוב כך. ועוד הרבה סדנאות שמותירות בנו את הרצון לטעום אושר בחיינו.

בואו נוקיר תודה, למרות שבדיעבד הוא לא היה אוהב את זה, אבל מצד עצמו אין לו מציאות משלו, הוא נולד בשביל להעביר הלאה את מה שניתן לו, ודרך אגב זוהי ההגדרה המדוייקת לערך של מנהיג אמיתי.

טוב הסתקרנתם מספיק…

מזל טוב!

היום יום הולדת של האדמור המהר”ש.

זהו הצדיק שמאחוריו מסתתר העניין המדובר.

תכירו: אדמו”ר המהר”ש, נעים מאוד.

מנהיג רוחני של הדור במאה ה-‏18 שחי ברוסיה.

הוא חלק משרשרת של מנהיגים, ממשיכי דרכו של הבעל שם טוב שייסד את תורת החסידות, המסמלת את המימד הפנימי של המורשת היהודית הלא היא התורה הקדושה.

כל שרשרת המנהיגים פיתחו את רעיונות תורתו של הבעל שם טוב והרחיבו זאת לפי ערך הדור שבו חיו.

אחד הרעיונות נקרא בזמנו –” הנהגת הבעל שם טוב”. זוהי בעצם צורת התנהגות של הבעל שם טוב שיוחסה לו רבות והשופכת מעט אור על דמותו.

הרחיב זאת אדמור המהר”ש להנהגה הקרויה בשם, שחציו עברית וחציו בשפה האידיש והיא-“לכתחילה אריבער”.

מה זה לכתחילה אריבער?

היה פעם חסיד שבא אל אדמו”ר המהר”ש והתייעץ עמו בענייני עסקיו.

אדמו”ר המהר”ש ענה לו כך:

העולם אומר, אם יש עניין כזה וכזה, לך קודם כל מלמטה או לך מהצד, ואני אומר לך: לך לכתחילה אריבער – לך מההתחלה מלמעלה.

מהי ההוראה של הסיפור הזה?

הוראה היא שיש דרכי התמודדות או התייחסות לכל עניין שאנו רוצים לבצע, המכונה ‘הנחת העולם’, זוהי הנהגת העולם הריאליסטית השגורה בפי כל, שבעצם קובעת לנו את דרך הפעולה לעניין הניצב מולנו שעל פיה נפעל.

אדמו”ר המהר”ש מייסד דרך חדשה בעולם המבוססת על דרכו של הבעל שם טוב, שחושפת הסתכלות יחודית, שהעולם עד אז לא היה מודע אליה. אפשר לכנות זאת במבט לאחור כניצני החשיבה החיובית, שורשי הניו אייג’, יסודות האוצרות שנחשפו היום וניצבים על סף דלתו של כל אדם ממוצע האומרות לנו בביטחון מלא: כל עניין או שאיפה, חלום או בלון שתרצה לנפח תוכל לעשות זאת ללא חשש.

ואפילו אם ישנם מכשולים בדרך להגשמתם, בנקודת מוצא שלך אתה מעליהם, ויותר מזה, המשמעות של “לכתחילה אריבער”, אין לך מה לדאוג אתה כבר שם.

זוהי בעצם ההשקפה המרכזית של אדמו”ר המהר”ש לגבי החיים, והוא מתפקידו כמנהיג הנחיל זאת לעולם כבר במאה הקודמת, לא שהוא צריך קרדיט או זכויות יוצרים…

אז תגידו לו מזל טוב, יש לו יום הולדת היום, ומזלו של אדם ביום ההולדת גובר, ובמיוחד יום הולדת של מנהיג, של אדם החי למען הכלל, אז את המתנות שהוא מקבל ליום הולדת שלו הוא נותן לנו קודם לפתוח כלומר השפע שהוא מקבל ביום ההולדתו הוא מעביר לנו.

במיוחד את המוטו של לכתחילה ארביער, לכתחילה אתה יכול, לכתחילה אתה כבר שם, הוא רוצה להעביר לנו, לדור שלנו. אפשר לקבל זאת במיוחד היום, הוא מחלק ומפזר זאת לכל מי שירצה לקחת.

נסיים באפיזודה חלומית:

אם הייתם יוצאים ל’טרק’ (מסע) עם אדמור המהר”ש, או עם הבעל שם טוב או שניהם יחד. נניח ויתמזל מזלכם והם אכן יציעו לכם לצאת איתם יחד.

והייתם שואלים אותם :”חבר’ה איך נוסעים “?

הם בטח היו עונים לכם : אל תדאגו, לכתחילה אנחנו כבר שם.

דרך אגב הבעל שם טוב היה מומחה לקפיצות הדרך, הוא היה יכול לגמוע בשניות מרחקים שלמים.

לכתחילה אריבער, כן!

כתבי תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם ולא תועבר לצד ג׳.