מה עושות נשות נפלאות?

לא. זו אינה טעות כתיב בכותרת. אלו הן מילים סמוכות, נשות נסמכת לנפלאות. ובכלל, מהו מיזם נפלאות ואיזו שאלה מנקרת מידי שבוע במוחן של השותפות במיזם (אני ושֶלִי)? • ויש גם חידה לסיום

 

 

מירי שניאורסון

 

בכל שישי בין תשע לעשר בבוקר מתקיים שיעור פרשת השבוע של ‘נפלאו”ת’ בביתי הצנוע. אני מודה לה’ יתברך שאת מרבית הקניות, הניקיונות והקילופים אנחנו מצליחים לעשות ביומיים שלפני (רביעי-חמישי), וכל מה שעלי לעשות כדי להבטיח שהכל מוכן לשיעור, הוא להניח מפה לבנה על השולחן, קנדלברה על השידה ולהבטיח שריחם של מרק העוף, הקוגל אטריות והטשולנט (חמין), ימלא את חלל המטבח.

הנשים נכנסות בזו אחר זו. בודדות מהן מקדימות בעוד רובן מגיעות בזמן או בחמש הדקות הראשונות. נראה כאילו הן חוששות להפר את האיזון בבית ואת השראת אווירת השבת שלי. חייבת לדייק ולומר שרובן מדייקות לחלוטין אולי מתוקף עברן כנשות צבא קבע. כן, ישנן בודדות – במיוחד אלו הגרות הכי קרוב – שמאחרות בקטנה ונכנסות בשקט חרישי כשרגליהן טופפות בעדינות על הרצפה בכוונה לא להפריע לקשב העמוק.

אני מודה שזה עדיין נפלא בעיני ובכל שבוע מחדש אני ושותפתי למיזם (המגדירה את עצמה חילונית למהדרין, ולא שאני מסכימה עם ההגדרה הזו) מנסות להבין שוב ושוב מה מביא אותן לכאן. מדוע הן מטריחות את עצמן בשישי בבוקר, זמן “קדוש” לקפה וזוגיות אצל נשים רבות. מה כל־כך מושך בפרשה וּבְפִּשְרָה, ומה יש בה בקבוצה של כמה עשרות נשים מכל המגזרים שמביא אותן להגיע באדיקות מידי שבוע ולו רק על־מנת לקחת חלק בנפלאו”ת?

בימים האלה של אמצע הספירה, אחרי פרשיות ‘אחרי־מות’ ו’קדושים’, אחרי שנגענו יחד בקדושה ונזכרנו ב״קדושים״ (שואה, זיכרון וגבורה) אנחנו נערכות לפרשת ‘אמור’ ומבינות יותר מאי פעם שכדי לאחד ולקרב בין השורות מוטב לעיתים לא “לומר” דבר או לפחות לומר את הדבר הנכון…

למותר לציין כי כל זה מחייב תפילה לבורא עולם שיעניק לנו את השכל לשתוק במקומות שצריך, לדבר רק מה שצריך ושהדברים לא יפלו על אוזניים ערלות. ובחזרה לנפלאו”ת. מדוע נפלאות? משום שהמילה הזו משקפת את מה שאנחנו עושות בקבוצה הזו – נשים פועלות למען אחדות וקירוב לבבות.

ברבע השעה האחרונה של השיעור אנו עורכות סבב בין כל המשתתפות ובו כל אחת משתפת ב”מה אני לוקחת מהשיעור הזה כהכנה לשבוע שיבוא”. בכל שבוע מחדש אנחנו רואות במו עינינו ושומעות במו אוזנינו שארון הספרים היהודי מספק לנו חומר נפלא לחיים. תורה מלשון הוראה. הוראות לחיים טובים יותר ושמחים יותר.

אי אפשר לפספס את זה בכל פעם מחדש. במיוחד בתקופה הזו של העבודה על המידות, של פרקי אבות ושל הפרשיות הרגישות שאנו בעיצומן. רואים בבירור שדברי התורה והפרשה נוגעים בכל אחת מנקודות חייה של כל אישה יהודיה: אמהות, זוגיות, קריירה, מימוש, הגשמה ובעיקר ציפייה לגאולה אמיתית ושלמה.

בשיחה של הרבי שנאמרה בפרשת ‘אמור’ תהא שנת אראנו נפלאות ישנו דבר מעניין מאד אותו לא מצאנו באף שיחה של הרבי. השיחה כולה עוסקת אך ורק בענייני משיח וגאולה ואין בה אפילו ברמז שום דבר שקשור לפרשת השבוע וזאת למרות שהשיחה נאמרה בשבת עצמה!

אולי מישהי מכן יודעת להסביר מדוע.

הכותבת היא בעלת “הבחירה שלי” – אימון וייעוץ לנערות ונשים, מרצה, מנחה ושדרנית רדיו |

http://www.miri-mychoice.co.il/

כתבי תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם ולא תועבר לצד ג׳.